Juurdepääsetavuse avaldus

Käesolev juurdepääsetavuse avaldus kehtib veebisaidile www.balcia.ee ja Balcia rakendusele.

Juurdepääsetavuse avaldus on koostatud 28.11.2025

Pühendumus juurdepääsetavusele

Balcia on pühendunud digitaalse juurdepääsetavuse tagamisele kõigile kasutajatele, sealhulgas puuetega inimestele.

Püüame muuta oma teenused vastavaks Euroopa juurdepääsetavuse aktile (EAA) ja veebisisu juurdepääsetavuse suunistele (WCAG 2.1 tase AA).

Vastavuse staatus

Veebisait (www.balcia.ee)

Vastavalt viimasele juurdepääsetavuse auditile (24.09.2025).

• Osaliselt vastavuses Euroopa juurdepääsetavuse aktiga.
• 70% testitud kriteeriumidest vastasid nõuetele.
• 30% testitud kriteeriumidest ei vastanud juurdepääsetavuse suunistele.

Balcia mobiilirakendus

Vastavalt viimasele juurdepääsetavuse auditile (28.11.2025).

• Osaliselt vastavuses Euroopa juurdepääsetavuse seadusega.
• 47% testitud kriteeriumidest vastasid nõuetele.
• 53% testitud kriteeriumidest ei vastanud juurdepääsetavuse suunistele.

Tuvastatud juurdepääsetavuse probleemid

1. Värvikontrast ja visuaalne selgus

• Mõned teksti ja tausta kombinatsioonid ei vasta WCAG kontrastinõuetele.

2. Klaviatuuri navigeerimine

• Mõnes kohas ei ole elemendid (nt nupud või lingid) klaviatuuriga juurdepääsetavad või neil puuduvad fookuse indikaatorid.
• Mõnes kohas on interaktiivsete elementide valimise järjekord ebaloogiline.
• Puuduvad mehhanismid korduvate sisuplokkide ületamiseks (veebisait).

3. Ekraanilugeja tugi

• Mitmetel interaktiivsetel elementidel ja veateadetel puudub abitehnoloogiatele tõlgendamiseks vajalik koodimärge.
• Mõnes kohas ei ole piltidel alternatiivset teksti.
• Mõnes kohas on sisu lugemise järjekord ebaloogiline.

4. Veateadete tuvastamine ja soovitused

• Mõned vormiväljad ei sisalda selgeid veateateid ja parandusettepanekuid.

5. Piiratud liikumise tugi

• Mõnes kohas on automaatselt mängivad taustavideod, mida ei saa pausile panna ega peatada (veebisait).
• Mõned alad sisaldavad liikumist, mida ei saa peatada ega lõpetada (rakendus).

6. Liikumispuudega inimeste suhtlemise tagamine (rakendus)

• Mõned interaktsioonid nõuavad keerukaid žeste, ilma et pakutaks lihtsamaid alternatiive.

Kavandatud parandused

Töötame aktiivselt oma veebisaidi ja rakenduse juurdepääsetavuse parandamise nimel järgmiste meetmete abil:

• rakendades paremat klaviatuuri navigeerimist ja ekraanilugeja tuge,
• parandades kontrasti, siltide ja veakäsitlusmehhanisme,
• rakendades liikumise vähendamise mehhanisme,
• parandades muid väiksemaid probleeme,
• teostades juurdepääsetavuse auditeid ja teste.

Parandused on kavas rakendada järk-järgult.

Tagasiside ja tugi

Oleme tänulikud tagasiside eest meie teenuste juurdepääsetavuse kohta. Kui teil tekib juurdepääsetavusega seotud probleeme või vajate abi, võtke meiega ühendust:

📧 E-post: [email protected]
📞 Telefon: (+372) 5777 9090

Kui meie vastus ei rahulda teid, võite oma mure edastada Tarbijakaitseameti juures tegutseva tarbijavaidluste komisjoni (Sõle 23a, 10614 Tallinn, [email protected]).

Käesolev avaldus on viimati uuendatud 28.11.2025 ja me vaatame selle läbi igal aastal.